vrijdag 6 september 2019

Dag 5: Manchester NH - North Conway

Schokkend nieuws, we hebben vandaag tot kwart voor zeven in bed gelegen. Het moet niet gekker worden :) We hebben lekker ontbeten in het hotel. Het is maar goed dat we thuis niet zo eten, anders had ik in no-time de gemiddelde Amerikaanse omvang.

Het plan was eigenlijk om naar de kust te rijden en dan omhoog naar Acadia NP. Vanwege de orkaan Dorian verwachten ze regen en kil weer in die regio. Daarom hebben we besloten om richting de White Mountains te gaan. Daar zitten we toch redelijk in de buurt. We hebben de kaart bestudeerd en besloten naar Lincoln te rijden en daar een hotel te zoeken. Onderweg zagen we een bord met reclame voor een historisch Shaker Village. Dat leek ons wel leuk dus die omweg hebben we gemaakt. De Shakers was een religieuze gemeenschap die veel aan uitvindingen deed en waar mannen en vrouwen gelijk waren. Ze deden ook veel aan meubelmakerij en de Shaker style is nog steeds populair. Het museum was heel interessant, en de omgeving erg mooi.


We zijn ook nog in het mooie Canterbury gestopt, zo'n schattig dorpje! Ik stond foto's te maken toen er een politieauto stopte. De agent wilde niet door mijn beeld rijden. Dat geloof je toch niet! (gelukkig hebben we nog de foto's). Ik heb nog gezellig ff met oom agent gekletst (het was meer neef agent, hij was nog jong) maar toen moesten we door.



We kwamen aan in Licoln, maar vonden het echter geen leuk stadje. We besloten om naar de Flume Gorge te rijden, maar op een of andere manier zijn we weer eens verkeerd gereden (het brein van de zusjes heeft ook vakantie 😴). Toen bleken we op de Kancagamus (Kanc) highway te zitten.  Die stond ook nog op onze to-do lijst, dus hebben we de plannen maar weer aangepast. De Kanc was heuul erg mooi. We zijn op verschillende uitkijkpunten gestopt. Bij de Rocky Gorge hebben we een wandeling gemaakt. Wat een prachtig gebied!





De Kanc eindigt vlak bij North Conway, waar we een prima hotel gevonden. Het ligt tegenover een Outlet Mall met een heuul fijn restaurant. Ik ben prima geslaagd bij Ralph Lauren en Skechers. Ik ben helemaal blij! 'S avonds hebben we heerlijke hamburgers gegeten, ik met sweet patato fries, yum! Daarna was het nog 5 minuten lopen naar het hotel. We kijken nu naar een van mijn favoriete programma's: my lottery dream home. Helemaal gezellig!


Helaas vind zus het moeilijk haar ogen open te houden, en ligt voor 9en al te slapen. We gaan zien hoe laat het morgenochtend wordt :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten