woensdag 4 september 2019

Dag 3: Cape Cod/Martha's Vineyard

Tja, dat slapen is de eerste paar nachten toch altijd een dingetje. Na een glaasje wijn op ons terras om 8 uur, werd het steeds moeilijker de ogen open te houden en de gesprekken begrijpelijk te houden. Om 9 uur hebben we het opgegeven, om rond zessen weer wakker te worden.
Gisteren heeft de hotelmanager ferrytickets voor ons besteld voor de ferry van 9 uur naar Martha's Vineyard. Dat bleek een schot in de roos!
Toen we vetrokken was het nog een beetje fris en mistig. We zaten heerlijk op het dek en het werd al snel warm en zonnig.
Tijdens de overtocht zaten we te kletsen met Larry en zijn dochter Kim die we tijdens het ontbijt in het hotel ontmoet hadden. Zus en ik namen een dropkogel en Larry wilde er ook wel één proberen. Ik waarschuwde hem nog dat alleen Nederlanders dit soort drop konden waarderen en dat alle anderen het heel vies vinden. Hij stopte er toch een in zijn mond en zijn blik was hilarisch. Even later probeerde hij het dropje nog stiekem over boord te spugen, maar wij betrapte hem daarbij.
De boot legde aan in Oak Bluffs. Ik had gelezen over de gingerbread huisjes, dus daar gingen we eerst heen. Dat was heel leuk! Het zijn beeldige huisjes in allerlei mooie kleurtjes. Het is een heel mooi wijkje.

In de gezellige (maar erg toeristische) mainstreet hebben we heerlijk geluncht. We waren vervolgens eigenlijk van plan een fiets te huren om naar Edgartown te gaan. Het waaide echter nogal dus hebben de bus genomen. Dat werkte perfect en was nog een stuk goedkoper ook (de busretours waren 12 dollar, twee fietsen hadden 50 dollar gekost). De bus rijdt elke 20 minuten tussen de twee stadjes.
Edgartown is prachtig! Het is een chique stadje met chique winkels en chique huizen. Het ziet er allemaal heel mooi en verzorgd uit. De grote huizen werden vroeger door de rijke reders en kapiteins gebouwd. Ze zijn heel mooi onderhouden. En het was heerlijk weer, dus we hebben lekker rondgewandeld.

Om kwart voor vier hebben we de ferry teruggenomen en we kwamen een uur later weer in Hyannis aan. Wij vonden het een super leuk uitje, prachtig eiland om te bezoeken!
We hebben eerst even gerelaxed op de kamer en daarna zijn we het gezellige centrum van Hyannis ingegaan. Er moest natuurlijk weer gegeten worden. Het werd weer een gezellig restaurant met een terras. Het was nog heerlijk weer, dus het was heuul fijn om buiten te eten. We kozen ervoor om een pizza te delen. Het werd een pizza met vijg, rucola, ham en kaas. De bodem was van bloemkool, dus we hebben genoeg groente en fruit gegeten voor de hele vakantie. De pizza was trouwens heerlijk!!
Gezien het lekkere weer hebben we nog een ommetje gemaakt, voordat we terug naar het hotel gingen.
Hier hebben we nog even tv gekeken, maar hadden moeite de ogen open te houden. We zijn er dus weer op tijd ingedoken.